En lugn och skön morgon där vi tog det lugnt. Jag vaknade ca 7:15 och gick upp. Drack kaffe och pillade med resesidan, samt så klart gav Amigo mat! Vid ca 9 gick jag en prommis med killen innan det var dags för frukost.
Katarina diskade medan jag satt mig i solen en stund och njöt av försommarvädret, det var så lugnt på campingen att Amigo och jag kunde busa en stund med hans ring ute på gräset. När frun i huset kom tillbaka bar det av för en liten sväng till Bäsna Handelsträdgård.
Det kändes lite konstigt att vara där utan tjejerna, för det har ju alltid varit vår vårtradition, men sådant är ju livet och tidens gång! Vi gick runt och njöt av det fina vädret en stund innan det var dags för lite fika. Katarina tog en Pelargonkaka medan jag tog en Morotskaka. Katarina knallade sedan runt och handlade lite medan killarna satt kvar vid bordet och myste i solen.
Vi valde sedan att åka på andra sidan älven på vägen hem, så vi kom fram i Mockfjärd. Vi stannade till på Ica i Floda för att handla kvällsmat och sedan tog vi en sväng över den gamla träbron bara för att vi kan!
Hem till campingen med språng, tände grillen och fixade en riktigt mumsig middag, bestående av Fläskkarré med klyftpotatis och baconlindad grön sparris. Till detta blev det bea och ett kraftigt rödvin! En bra middag med andra ord som dessutom åts utomhus!
När middagen var avnjuten ville Amigo gå in och vi gjorde detsamma efter ett tag. Vi kollade på Je`m apell Agneta på Netflix sedan innan vi pratade en stund med Julia. Sedan var det dags för den traditionsenliga dejten med J Blund!