2026-06-15

Semesterdag 3

Vaknade 6:30 och klev upp för lite kaffe och pyssel med denna sida. Gläds över att gårdagens regn har gett sig iväg. 

Planen idag är att packa det sista och rulla mot Ransäter i Värmland för att där möta Johanna som kommer från sin tredagarstripp i Norge

Självklart blev det något skit, som vanligt när vi ska iväg. Amigo hade fått något bett eller vad det var på foten och magnetventilen till spolningen på toan hade läckt så jag fick lov att stänga av vattnet. Alltid ska det vara något jävelskap! 

Strax före 12:30 rullade vi i alla fall iväg mot Värmland. Handlingsstopp i Fredriksberg blev det och ett lunchstopp på en rastplats vid Rådasjön. 

Vi rullade sedan fram till campingen som ligger jättefint nere vid klarälven nära Ransäter. Vi ställde upp och gjorde allt i ordning och firade med en stödbensöl så klart. Vi kollade även Johannas stuga och Katarina bäddade den så att den skulle vara klar tills tjejerna anländer från Norge.

Lite mat blev det sen. Grillad hamburgare med bröd och klyftistar. Katarina gick en kvällsprommis med lillkillen medan jag skrev lite här och slog in en present till Bell som fyller ett år i morgon.

Johanna och Bell kom inrullande ca 22:30 och det blev ett kärt återseende, inte minst mellan Bell och Amigo! Johanna fick sig lite mat och vi pratade ett tag, men sedan var det dags att hälsa på John Blund!

2026-05-10

Vaknade ca 7 och gick upp för att få den obligatoriska kaffetåren. Skrev lite bok, matade hungrig vovve och uppdaterade lite på hemsidan. Katarina vaknade och tog en prommis med killen medan jag fixade lite frukost.

Efter maten diskade Katarina och jag började att plocka ihop i vagnen och göra klart fö hemfärd. 

Vi rullade från Nås runt 14:00 och landade hemma ca 15;30.